• Wanneer 08 april 2022 t/m 22 mei 2022 (Europe/Amsterdam / UTC200)

Sociëteit en later theater ‘Veenlust’ te Veendam was jarenlang een begrip in de regio, maar sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw kleefde er ook een drempel aan Veenlust, het werd door veel inwoners gezien als te elitair. Er werd in de jaren zeventig, na een uitgebreide renovatie, zelfs letterlijk een kartonnen drempel weg getrokken in de hoop dat er voor de schouwburg en het theater de loop er weer in kwam. Toch bleef het bij veel voorstellingen angstvallig leeg in de zaal. In het Veenkoloniaal Museum bewaren we een prachtige verzameling van affiches. We selecteren de mooiste affiches en presenteren die, waar mogelijk met persberichten die verwijzen naar de betreffende voorstelling. Ook affiches van voor de Tweede Wereldoorlog hangen op zaal. En natuurlijk een paar buffetlijsten maar exclusieve drankjes.