• Wanneer 19 oktober 2024, 09:00 - 19:00 (Europe/Amsterdam / UTC200)

We vertrekken om 09.00 uur vanaf het Museumplein in Veendam. De eerste stop is de historische stad Leer, de tweede rederijstad in Duitsland. Na ontvangst met koffie en koek maken we met een gids een stadswandeling. Na de middag vertrekken we om 13.00 uur richting Emden. We bezoeken daar de Kunsthalle Emden. Dit museum is opgericht door de in Emden geboren uitgever Henri Nannen (1913-1996), destijds directeur van  de Stern. Hij stelde zijn vermogen ter beschikking voor de bouw en collectievorming van het museum. Onder de titel ‘Expresisionismus, unverstanden, angegriffen, gefeiert’, maken we kennis met diverse Duitse Expressionisten. Om 17.00 uur vertrekken we weer richting Veendam, waar we een afsluitend hapje en drankje gaan nuttigen.

De deelnamekosten bedragen € 65,- p.p.
Donateurs (Vrienden) van het museum betalen € 55,- p.p.
(inclusief busreis, entree museum, gids, koffie/thee/koek en een afsluitend hapje en drankje).

Voor meer informatie of aanmelden: hachmer@veenkoloniaalmuseum.nl