• Wanneer 26 september 2018, 19:30 - 21:50 (Europe/Amsterdam / UTC200)

De expositie vertelt over de oprichting van de HAL en de vier HAL schepen die onder de naam 'Veendam' in de vaart zijn geweest. Ook is er de speciale band met de gemeente Veendam. Bij de tewaterlating van de Veendam II bijvoorbeeld schenkt de gemeente een oorkonde en een panoramafoto van het centrum van Veendam. Een van de salons is zelfs gedecoreerd met een groot schilderij van het Oude Verlaat te Veendam.

In deze cruisepresentatie zal ingegaan worden op de cruise belevenis van nu, beginnend met beelden van de Veendam, een van de kleinere schepen van de HAL en de ontwikkelingen in de loop van het 145-jarig bestaan van de HAL. Welke schepen varen er nog meer, hoe zien die er van binnen uit, wat voor hutten zijn er beschikbaar, wat zijn de bestemmingen/routes, wat valt er allemaal te beleven tijdens een cruise.

Het Veendammer Travel XL Reisburo Tulleken zal die avond ook met een informatiestand aanwezig zijn.

Na afloop van de cruisepresentatie is er gelegenheid om de expositie te bezoeken.

Aanvang 20.00 uur, inloop met koffie vanaf 19.30 uur. Entree gratis.

Graag vooraf aanmelden als u bij deze cruisepresentatie aanwezig wilt zijn. Via de mail: strikkers@veenkoloniaalmuseum.nl  of telefonisch 0598-364224.