• Wat Bogdike Festival
  • Wanneer 20 mei 2023, 10:00 - 17:00 (Europe/Amsterdam / UTC200)

Stichting  Bogdike Veendam organiseert op zaterdag 20 mei een klein maritiem festival. Ons museumschip Familietrouw zal samen met enkele andere schepen aanmeren aan het Bocht Oosterdiep te Veendam. Langs de kade zijn diverse activiteiten. De snikke uit Stadskanaal vaart naar grote waarschijnlijkheid op die dag heen en weer op het A.G.  Wildervanck kanaal. Er zullen Shantykoren optreden en Wim Dussel vermaakt het publiek als Kiepkerel. Natuurlijk is er ook een visboer aanwezig en voor kinderen zullen er maritiem gerelateerde activiteiten worden georganiseerd door Summerfun!

Zaterdag zal onze Museumvrachtwagen 'De Pelikaan' (Onze Chevy) ook aanwezig zijn.

Vrijdagavond 19 mei zal Hendrik Andries Hachmer vanaf half acht in het Veenkoloniaal Museum een Lezing verzorgen over de binnenvaart in de Groninger Veenkoloniën, onder de titel 'van 60 tot 1500 ton'. Geput wordt uit een rijke collectie van foto's die in de jaren negentig van de vorige eeuw door het Veenkoloniaal Museum werden verworven.
De entree voor deze lezing bedraagt € 6,-- p.p., Museumkaart en Vrienden van het Museum zijn Gratis. Het festival zelf is gratis te bezoeken.